Carnestoltes 2020: a ritme de timbals!

Hola, famílies! Aquest any la visita del Rei Carnestoltes ens ha omplert de gresca i xerinola! Tanta que hem tingut un cap de setmana d’allò més mogut i marxós.

Voleu saber-ne més? Seguiu llegint…

Rua infantil: la rua dels més menuts

Divendres 21 per la tarda s’acabava una setmana plena d’activitats a l’escola. I com a cloenda d’aquesta setmana, les classes d’Educació Infantil van organitzar una petita rua pel poble a la qual van convidar la colla de timbals A ContraCop. Tots els nens i nenes d’infantil van sortir pels carrers del voltant de l’escola acompanyats dels seus familiars.

Els gegantons de l’escola, en Pep i la Holly, seguits per la colla de timbalers, van iniciar la rua amb molta marxa. Darrere els seguien els més menuts, mestres i familiars. El recorregut va portar-nos per Sant Miquel, Roger de Flor i la Plaça Nova de les Dones del Tèxtil, on es va formar una gran rotllana dins la qual en Pep i la Holly van poder fer el seu ball. En acabar, la rua va travessar la plaça i per Pintor Domènech Farré va tornar a l’escola on un berenar esperava petits i grans al mig de la pista.

Rua de Carnestoltes del Masnou

Diumenge 23 el poble del Masnou celebrava el carnestoltes convocant totes les entitats i escoles a una rua popular. Aquest any les famílies d’Escolàpies no podíem faltar a la cita, aquest cop encarnant l’antiga civilització egípcia.

Més d’una cinquantena entre petits i grans ens vam reunir uns quants caps de setmana abans per treballar la disfressa en tallers organitzats per l’AMPA Escolàpies. Amb una despesa mínima vam aconseguir una disfressa espectacular que, amb el matí ple de sol i llum, encara brillava molt més.

El punt de trobada, la plaça dels Països Catalans. L’arribada, com ja ve sent tradicional, a la Plaça Nova de les Dones del Tèxtil. I, entre tots dos, una hora i mitja de rua pels carrers de mig poble.

Obrint la comparsa de l’escola i amb el cartell d’Escolàpies fet per a l’ocasió, anava la Sílvia, incondicional de totes les trobades populars i tot un referent per la seva motivació i gran força de voluntat (gràcies, Sílvia, per tot el que ens aportes!). Tot seguit la colla de timbalers s’encarregava de marcar el ritme i animar la festa, mentre darrere grans i petits ballaven al ritme dels timbals.

En arribar al destí i després d’una actuació preparada pels més menuts, va arribar la gran sorpresa: Premi a la millor comparsa. Menció a la millor posada en escena.

Moltes, moltes gràcies a totes les famílies que heu participat d’aquesta festa. Aquest premi és el reconeixement a les ganes, la implicació i la participació de tots vosaltres!

Vídeo resum

(Per cortesia d’Oscar Calle, pare de P4)