El Nadal és una de les festes que es viuen amb més intensitat a Escolàpies el Masnou. Tant des de l’escola com des de l’AMPA es preparen tot un seguit d’activitats adreçades a transmetre els valors de respecte, col·laboració i solidaritat.

Els Pastorets de Primària

Durant el primer trimestre del curs, els alumnes de 6è de Primària desenvolupen un projecte multidisciplinari, de caràcter transversal, que recull diferents aspectes de cadascuna de les àrees curriculars i que culmina en la representació d’Els Pastorets, l’obra magna del teatre nadalenc català.

A partir del guió de l’obra i sota la guia i supervisió de tutors i mestres, els alumnes s’encarreguen de la tria de cançons, l’arranjament de les lletres, el vestuari, els decorats, el pressupost, el contacte amb famílies i entitats … en definitiva, de tots els aspectes que implica la posada en escena de l’obra musical. A l’obra hi intervenen també els alumnes dels cursos inferiors (5è, 4t i 3r) i totes les famílies hi són convidades.

Des de fa tres anys enregistrem les representacions i les compartim per tal que les famílies puguin reviure aquells moments.

Nadal 2019

Els Pastorets – Grups A

Els Pastorets – Grups B

Nadal 2017

Els Pastorets – Grups A

Els Pastorets – Grups B

Nadales – Cicle Inicial

Patge Reial i activitats solidàries

Coincidint amb l’arribada del Patge Reial que ens visita just abans de les vacances de Nadal per entregar les cartes que els més menuts hauran d’escriure a Ses Majestats els Reis d’Orient, des de l’AMPA s’organitzen diverses activitats solidàries destinades a recaptar fons per a La Marató de TV3.

Taula solidària

Plena de jocs, joguines, peluixos i contes que les famílies han aportat solidàriament perquè altres infants continuïn donant-los vida.

Tió solidari

Un Tió gegant que ens visita cada any per aquestes dates i que es deixa picar pels més menuts, donant-los llaminadures si li han cantat bé la cançó mentre li donen cops de bastó!

Xocolatada solidària

Una bona manera de treure’s de sobre el fred que ens acompanya per aquestes dates quan cau el sol.

Partit solidari

Un partit de futbol entre mestres, pares i alumnes de 4t d’ESO destinat, com totes les altres activitats, a recollir fons per a La Marató de TV3.

Recollida d’aliments

Des de fa uns anys l’escola es posa a disposició del Centre de Distribució d’Aliments La Sitja, del Masnou, per col·laborar amb la recollida d’aliments i altres productes que ajudin a pal·liar les necessitats indicades pel centre. A cada curs se li assignen productes i aliments en funció d’aquestes necessitats, productes que les famílies aporten solidàriament i que el darrer dia tots els alumnes de l’escola, dels més petits als més grans, s’encarreguen de transportar formant una gran cadena solidària que té el seu origen a l’escola i destí al CDA La Sitja.