Xocolatada solidària

Un any més, des de l’AMPA i l’escola ens hem afegit a la campanya de recollida de fons per a la investigació en càncer infantil a l’Hospital de Sant Joan de Déu i per això divendres passat, 6 de març, vam organitzar una xocolatada solidària a l’escola.

Com sabeu, el 15 de febrer se celebra el Dia Internacional del Càncer Infantil, amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar sobre la importància dels reptes a què han de fer front els infants i adolescents amb càncer i les seves famílies, així com sobre la necessitat que tots els infants de qualsevol lloc del món tinguin accés a un diagnòstic precís i precoç i puguin rebre un tractament eficaç. Cada any es diagnostiquen uns 1.200 nous casos de càncer infantil a Espanya.

El càncer infantil és molt diferent del dels adults, ja que els infants i adolescents amb càncer pateixen alteracions vinculades al procés de creixement i desenvolupament de l’ésser humà i no a l’envelliment de les cèl·lules, com sí passa en els càncers adults.  Per això es parla de càncer del desenvolupament ja que és el càncer de la formació, de la generació de cèl·lules noves.

La immensa majoria dels recursos públics i privats que es destinen a la recerca del càncer se centren en el càncer d’adults. El càncer infantil pràcticament no s’investiga perquè:

• es dona un cas en infants per cada 200 casos en adults
  • fer-ne recerca no és rendible

L’Hospital Sant Joan de Déu disposa d’un laboratori de recerca del càncer infantil amb un equip de 35 professionals. Més del 70 % del seu pressupost prové de donacions privades d’entitats, empreses i persones solidàries que ho fan possible, entre les quals estan els fons recaptats a les xocolatades solidàries com les que fem a la nostra escola.

Agraïm molt la participació de totes les famílies que us vau acostar a les dues taules per adquirir la xocolata amb melindros. En total, entre les mares voluntàries de l’AMPA i de les famílies de l’escola vam servir més de 125 gots de xocolata desfeta, elaborada a la cuina de l’escola i vam recollir més de 282 euros. El cost de la xocolata amb els melindros l’assumeix l’AMPA, de manera que tota la recaptació compta com a benefici per a la recerca en càncer infantil.

Moltes gràcies a tots i totes per la vostra participació i solidaritat!

Si voleu més informació sobre les xocolatades solidàries o el càncer infantil, podeu consultar el web xocolatadasolidaria.org, d’on hem extret bona part de la informació d’aquesta entrada.